Náčrtky stanic ze staničního řádu Dolní Lipky
Přiložené a ve svém době dokraslované a doplňované náčrtky stanic Červený Potok a Dolní Lipka byly ještě v osmdesátých letech minulého století součástí základní dopravní dokumentace - staničního řádu železniční stanice Dolní Lipka.
Nákladiště zastávka Červený Potok
Stanice Dolní Lipka
Dobové plány stanic a zastávek
Stanice Hanušovice
První fotokopie plánu stanice Hanušovice pochází z roku 1906 a zachycuje dobový stav kolejiště a polohu lokomotivního depa. Druhý situační plánek pochází z roku 1873, tedy z doby výstavby Moravské pohraniční dráhy. Na třetím plánku jsou mimo jiné zachyceny i kilometrické polohy a směry, do kterých se z Hanušovic jezdilo. Výraz nach Grulich neznamená nic jiného, než "směr Králíky" (dnešní stanice Dolní Lipka).
Kliknutím na symbol lupy jednotlivé plány zvětšíte
Zastávka Vlaské
Situační plán zastávky Vlaské z třicátých let minulého století. Povšiměte si, že je zde vedle nejbližších stavení ve vsi a komunikační sítě zaznačen i strážní domek, chybí budova zastávky u nástupiště. Šipka určuje polohu zastávky s ohledem na světové strany. Pro mnoho podobných plánů a náčrtků je společným rysemi neustálé přepisování českých nebo německých názvů podle toho, jak se měnily politické poměry a územní příslušnost.
Kliknutím na symbol lupy plán zvětšíte.
Stanice Podlesí
Z plánu stanice je patrno, že ještě nestála obytná budova vedle nynější staniční budovy. Naopak je zde možné nalézt strážní domek u mostu přes řeku Moravu a stejně tak i pozdější útulek traťových dělníků. Není zde ani v novější době postavené stavědlo na hanušovickém zhlaví. Za pozornost stojí jiný způsob číslování kolejí i kudy původně vedlo koryto řeky Moravy, především z pohledu dnešní pily.
Kliknutím na symbol lupy plán zvětšíte.
Nákladiště Červený Potok
Dnešní stanice Čečrvený Potok má s původní zastávkou a nákladištěm pramálo společného. Z plánu je však patrno, že již tehdy stála budova zastávky na stejném místě, byť jen s jednou kolejí a 90 m dlouhým nástupištěm, a že tu byla kolej č. 2 s nakládací rampou. Podobné zůstává i napojení na státní silnici z Králík do Červeného Potoka. Dnes tu už ale nenajdete stopy po strážním domku č. 73.
Kliknutím na symbol lupy plán zvětšíte.
Zastávka Prostřední Lipka
Šipka znázorňuje, v jaké poloze je plán zastávky Prostřední Lipka situován s ohledem na světové strany (šipka míří na sever). Vpravo je směr na Dolní Lipku, vlevo pak směr Červený Potok. Plán zahrnuje i silniční komunikaci, vedoucí z Prostřední Lipky do Králík. Zajímavé je i to, že původní budova zastávky stála již tehdy na stejném místě jako v současnosti.
Kliknutím na symbol lupy plán zvětšíte.
Stanice Dolní Lipka
Plán stanice Dolní Lipka je zakreslen na několika listech, proto je jen velmi obtížné přinést jej v podrobnějších detailech. Ale i z této jeho zmenšené kopie je patrno, že kolejiště se za více než sto let nezměnilo, že naopak zmizely některé stavby z bezprostředního okolí stanice a že jinak situovaná byla i cestní síť.
Kliknutím na symbol lupy se plán zvětší.